آراد برندینگ

موفقیت مجموع تلاش های کوچک است، کوچک ولی تکراری

موفقیت مجموع تلاش های کوچک است، کوچک ولی تکراری

موفقیت مجموع تلاش های کوچک است، کوچک ولی تکراری

هیچ گاه هیچ انسان موفقی یک شبه به موفقیت نرسیده است و حاصل سال ها تلاشش بوده است. اما از این نترسید که برای موفقیت باید کار های بزرگ انجام دهید. کافیست کار های کوچک را با تکرار در هر روز و در طولانی مدت انجام دهید.

مانند احداث یک تولیدی کوچک روغن سویا در منزل خود و رشد آن با درآمد کسب کرده. حال که صحبت روغن سویا به میان آمد بیاید با این محصول بیشتر آشنا شویم.

روغن سویا صنعتی

روغن سویا روغن خوردنی و خوراکی است که از دانه‌های سویا به عمل می‌آید و یک روغن همه‌کاره است و دارای کاربردهای مختلف و موارد مصرف بسیاری می‌باشد.

روغن سویا در سرخ کردن و برشته کردن نیز استفاده می‌شود، همچنین در پخت‌وپز و سالاد نیز می‌توان از آن بهره برد. روغن سویا صنعتی به رنگ نارنجی و قهوه ای شفاف است. اسیدهای موجود در روغن هم بعد از رسیدن به دمای خاصی که به آن نقطه دود گفته می‌شود شروع به تجزیه شدن و دود کردن می‌کند و باعث ایجاد ترکیبات مضر و سمی می‌شود.

هرچه نقطه دود بالاتر باشد آن روغن در دمای بالاتری تجزیه می‌شود و بیشتر می‌توان از آن در پخت‌وپز و در دمای بالا استفاده کرد. نقطه دود روغن سویا حدود دویست و سه درجه سانتی‌گراد است که آن را به گزینه مناسبی برای پخت‌وپز و سرخ کردن تبدیل میکند. روغن سویا از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشد.

در هر صد گرم روغن سویا شانزده گرم چربی اشباع‌شده، بیست و سه گرم چربی با یک کربن اشباع‌نشده و پنجاه و هشت گرم چربی با چند کربن غیراشباع وجود دارد. چندین اسید چرب اصلی در روغن سویا وجود دارد.

موفقیت مجموع تلاش های کوچک است، کوچک ولی تکراری

روغن سویا خانگی

در روغن سویااسیدهای چرب غیراشباع و آنتی اکسیدان طبیعی توکروفول وجود دارد که تاثیر به سزایی برحفظ سلامتی دارند.

روغن سویا خانگی طبیعی برای زیبایی پوست و مو خواص فراوانی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

روغن سویا به سلامت پوست،مو و حفظ استحکام استخوان و همچنین جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و تحلیل رفتن آن کمک میکند. روغن سویا دارای طعمی خنثی است که استفاده از آن را در پخت و پز ممکن میکند و تاثیری بر طعم غذا نمیگذارد. استفاده از روغن سویا در مصارف سرخ کردنی توصیه نمیگردد و بهتر است از این روغن بیشتر به عنوان چاشنی غذا و سس سالاد استفاده گردد.

روغن سویا دارای نقطه دود بالا و طعم خنثی ای است که به‌راحتی می‌توان در انواع غذاها سالادها از آن استفاده کرد و باعث ۱ رژیم غذایی سالم می‌شود. البته این را نیز در خاطر داشته باشید که روغن سویا سرشار از چربی‌های امگا ۶ است و در صورت مصرف زیاد ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. از این روغن می‌توان در سالادهای مختلفی مانند سالاد فصل،سالاد سزار وغیره به عنوان سس سالاد استفاده کرد.

موفقیت مجموع تلاش های کوچک است، کوچک ولی تکراری

روغن سویا اصل

استفاده از این نوع روغن در دوران بارداری برای بانوان توصیه نمیگردد اما مصرف روغن سویا اصل با کاربرد های دیگری همچون ماساژ بدن و رطوبت رسانی به پوست مشکلی ایجاد نمیکند و ممنوعیتی ندارد.

از روغن سویا در مصارف دیگری نیز استفاده میشوند مانند ساخت و تولید شمع، رنگ های صنعتی و همچنین نوعی پلاستیک.

روغن سویا دارای پروتئین گیاهی بالایی است که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است مصرف روزانه روغن سویا به میزان کافی پروتئین را در بدن حفظ می‌کند و از بیمار شدن جلوگیری می‌کند پروتئین برای بازسازی سلول بسیار مفید است و باعث ترمیم شدن سریع‌تر سلول می‌شود روغن سویا حاوی لسیتین است که باعث افزایش جذب ویتامین محلول در چربی می‌شود جذب سریع این مواد بافت‌ها و اندام‌های بدن را محکم و قوی نگه می‌دارد لسیتین یکی از مؤلفه‌های مهم برای مغز است که حاوی فیتوسترول است و به بهبود عملکرد اعصاب مغز و جلوگیری از ابتلا به اسکیزوفرنی کمک می‌کند.

روغن سویا برای حفظ سلامت چشم نیز مناسب است روغن سویا از بروز بیماری‌هایی مانند آب‌مروارید گلوکوم و کاهش عملکرد شبکیه جلوگیری می‌کند و به‌خصوص برای افراد با سن بالاتر از ۶۰ سال بسیار مفید است.

موفقیت مجموع تلاش های کوچک است، کوچک ولی تکراری

 

امتیاز