آراد برندینگ

تنوع ادویه جات مرا به این فکر واداشت

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (34).jpg

تنوع ادویه جات مرا به این فکر واداشت

ادویه جات عمده ترین بخش صنایع غذایی ما را تشکیل می دهند و من همیشه به کاری علاقه داشتم که تنوع آن بسیار باشد از این رو با جست و جوی مختلف در اینترنت توانستم شغل که مدتها به دنبال آن بودم را پیدا کنم و در زمینه ادویه جات شروع به فعالیت کنم.

پودر هل سبز

هل سبز گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه ای در طب سنتی است. این مبلغ دارای رایحه ای بسیار خوش بو و معطر است که در محبوبیت آن نقش بسزایی دارد. این گیاه در فرهنگ ایرانی کرد جایگاه خود را یافته به نحوی که چای همراه پودر هل سبز یکی از پرطرفدار ترین انواع چای است.

هل از گذشته های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است. عصاره متانولی گرفته شده از هل جزئی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم، و گرفتگی معده کمک می کند.

هل ادویه ای بومی هند، نپال و بوتان محسوب می شود. امروزه، این ماده در بیشتر مناطق آسیا از جمله، هند، چین، بوتان، ویتنام، مالزی، کره و ژاپن یافت می شود. از هل به عنوان ملکه ادویه جات نام می برند و یکی از گران ترین ادویه های جهان پس از زعفران و وانیل نیز است.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (34).jpg

پودر زنجبیل

ادویه ها علاوه بر اینکه به غذاها طعم و عطر ویژه ای می بخشند، خواص دارویی بی شماری هم دارند. یکی از این ادویه های پرفایده، زنجبیل است. زنجبیل به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری ترجیح می دهند که از این ادویه به صورت تازه استفاده کنند و برخی دیگر پودر زنجبیل را در انواع غذاها و نوشیدنی ها به کار می برند. خوشبختانه به سادگی می توان زنجبیل تازه را در خانه به پودر زنجبیل تبدیل کرد.

زنجبیل ریزوم گیاه زنجبیل است ولی اغلب آن را ریشه این گیاه می دانند. زنجبیل یک گیاه دارویی است و هزاران سال است که به دلیل خواص درمانی که دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه فواید زیادی دارد از جمله اینکه برای تسکین سرگیجه و دردهای بدن بسیار مؤثر است. هم چنین می تواند از تهوع و بیماری های مفاصل پیشگیری کند. زنجبیل حتی می تواند در درمان اضطراب و بهبود عملکرد مغز نیز کمک کند.

.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (38).jpg

پودر خیار

پودر خیار همانند خیار تازه خواص زیادی دارد که می تواند در زمان های کمبود خیار تازه جایگزین مناسبی باشد. همچنین پودر خیار می تواند به تنهایی یک چاشنی عالی و خوشمزه در آشپزخانه شما باشد. پودر خیار یک اسانس طبیعی و خوشبو است که در موارد زیادی کاربرد دارد.

پودر خیار مانند خیار تازه دارای خواص فراوان، انرژی، کربوهیدرات، انواع ویتامین و مواد معدنی است. این پودر خوش بو و خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان است. از همین رو در جلوگیری از سرطان و پیری زود رس بسیار موثر است. همچنین خیار ادرار آور است. از همین رو در پایین آوردن تب بسیار موثر است.

همچنین به دلیل همین خاصیت ادرار آوری می تواند اسید اوریک بدن را دفع کند. در نتیجه روماتیسم را در بدن بهبود بخشد. نوشیدنی خیار در رفع استرس و اضطراب بسیار موثر است. از دیگر مزایای پودر خیار می توان به ضد التهاب بودن، ضد تشنج، ضد پیری، کاهنده قند خون، کم کالری و مناسب برای رژیم های لاغری اشاره کرد.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (36).jpg

5/5 - (1 امتیاز)