آراد برندینگ

شیوه ی اصولی آبیاری درخت پرتقال

شیوه ی اصولی آبیاری درخت پرتقال

شیوه ی اصولی آبیاری درخت پرتقال

در آبیاری درختان پرتقال سه قانون کلی وجود دارد. اولی می گوید که باید خاک را هر زمان که خشک شد آبیاری کنیم تا همیشه مرطوب (اما نه خیس) بماند. دومی می گوید که درختان جوان نسبت به درختان بالغ به آبیاری مکرر بیشتری نیاز دارند. شما با آگاهی از قیمت روز پرتقال متوجه خواهید شد که این محصول دوران مراقبتی بسیار حساسی داشته است.

طبق قانون سوم، درختان در خاک های شنی ممکن است 3 برابر مقدار آبی مورد نیاز درختان پرتقال در خاک های رسی نیاز داشته باشند. با این حال، اینها قوانین سرانگشتی هستند که یک جهت کلی ارائه می دهند. هر مزرعه پرتقال متفاوت است، با هویت خاک و سبد درختی (تعداد و سن درختان) مشخص است. پرتقال کاران باید تحقیقات بیشتری را انجام دهند و از کشاورزان محلی برای بهینه سازی مقدار آب عرضه شده به درختان پرتقال مشاوره بگیرند.

آبیاری ممکن است با غرقابی با حوضچه های دایره ای دوتایی، با شیارها و آبپاش ها انجام شود. طبق گزارش انجمن مطالعات باغبانی آمریکا ، تلاش‌های صرفه‌جویی در آب و اقدامات حفاظت از یخبندان، انگیزه اصلی برای تبدیل سیستم‌های آبیاری از آبپاش‌های سربار به میکروپاشنده‌ها در 30 سال گذشته بوده است. سیستم‌های میکروپاشنده مزیت هزینه‌های اولیه کمتری نسبت به سیستم‌های آبپاش جامد برای محصولات درختی با فاصله زیاد دارند. سیستم های میکرواسپرینکلر با حجم کم نسبت به آبپاش های قطره ای و معمولی درجه بیشتری از محافظت در برابر یخ زدگی را ارائه می دهند. علاوه بر این، کاربرد کودها و سایر مواد شیمیایی نیز می‌تواند به موقع ‌تر انجام شود، و کاربرد آن می‌تواند یکنواخت‌تر و مقرون به صرفه‌تر با استفاده از میکروپاش‌کننده‌ها باشد.

شیوه ی اصولی آبیاری درخت پرتقال

اشتباهات رایج در کوددهی درخت پرتقال

اگر در یافتن و خرید کود درخت پرتقال برای درخت خود دچار مشکل شده اید، باید از آن استفاده کنید. استفاده نکردن از کود کافی به این معنی است که درخت شما با سرعت بسیار کمتری نسبت به زمانی که تغذیه مناسب دریافت می‌کرد، رشد می‌ کند و میوه می ‌دهد. روش کوددهی کیوی مانند پرتقال می باشد و به همین دلیل نیز قیمت عمده کیوی با پرتقال برابری می کند.

از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از کود درخت پرتقال می تواند اثرات بسیار مضرتری داشته باشد. به جای کمک به رشد درخت، استفاده بیش از حد کود ممکن است رشد درخت شما را متوقف کند، به سیستم ریشه آسیب برساند، درخت را کمتر قوی کند و به سلامت کلی آن آسیب برساند. کود دهی بیش از حد نیز می تواند مشکلاتی را در مورد عفونت ها و آفات ایجاد کند.

علاوه بر این، استفاده بیش از حد از کود درخت پرتقال می تواند اثرات منفی زیست محیطی داشته باشد. رواناب کود می تواند آب را مسموم کند و حتی حیات وحش را مسموم کند. استفاده نادرست از کود به درخت پرتقال می تواند مضر باشد و مرتکب آن یک اشتباه بسیار آسان است. حتماً برچسب را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنید.

بسیار مهم است که بدانید از چه نوع کودی استفاده می کنید. کود آلی احتمالاً باید متفاوت از کود مصنوعی استفاده شود، کود دانه ای باید متفاوت از مایع استفاده شود و غیره.

شیوه ی اصولی آبیاری درخت پرتقال

زمان برداشت پرتقال

زمان برداشت پرتقال بسته به نوع آن متفاوت است. چیدن پرتقال ممکن است در هر زمانی از اوایل ماه مارس تا اواخر دسامبر یا ژانویه انجام شود. برای تعیین زمان مناسب برای چیدن پرتقال، دانستن اینکه چه تنوعی از پرتقال دارید، مفید است. درزمان برداشت پرتقال، لیمو نیز برداشت می شود و به همین دلیل فروش عمده لیمو و پرتقال به صورت همزمان توسط باغداران انجام می شود.

رنگ همیشه نشان دهنده رسیده بودن پرتقال نیست. گفته می شود، شما نمی خواهید میوه سبز بچینید. در بسیاری از موارد، میوه رسیده به سادگی از درخت می ریزد. میوه را از نظر کپک، قارچ یا لک بررسی کنید. پرتقالی را برای برداشت انتخاب کنید که بوی شیرین، تازه و مرکباتی داشته باشد، نه کپک زده. مطمئن ترین راه برای بررسی اینکه آیا درخت پرتقال برای چیدن آماده است یا نه این است که قبل از برداشت کل درخت، یک یا دو میوه را بچشید. به یاد داشته باشید که مرکبات پس از جدا شدن از درخت به رسیدن خود ادامه نمی دهند.

برای برداشت پرتقال، کافی است میوه رسیده را در دست بگیرید و به آرامی آن را بچرخانید تا ساقه آن از درخت جدا شود. اگر میوه خیلی بلند است، از نردبان تا جایی که می توانید بالا بروید و شاخه ها را تکان دهید تا میوه شل شود. به امید خدا میوه مثل مرکبات از بهشت ​​به زمین می‌افتد.

شیوه ی اصولی آبیاری درخت پرتقال

.

امتیاز