آراد برندینگ

بدون هیچ تخصصی به یک میلیاردر تبدیل شدم

بدون هیچ تخصصی به یک میلیاردر تبدیل شدم

زمانی که با خواص سوهان آشنا شدم و پی به پرسود بودن این محصول در بازار بردم شروع به آموزش دیدن تکنیک های مذاکره کردم و تصمیم بر فعالیت در این حوزه به خصوص در زمینه ی سوهان عسلی، ساعدی و قم گرفتم و به درآمد بالا رسیدم.

سوهان ساعدی

تاریخچه سوهان ساعدی در قم به دوران قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه بر می‌گردد.داستان از این قرار هست که در مراسم افتتاحیه ساخت صحن عقیق حرم بارگاه حضرت معصومه (س) در حدود سالهای 1289 تا 1290 هجری قمری بزرگان قم اقدام به برگزاری مراسم با شکوهی کرده و از شاه و درباریان دولت وقت دعوت به عمل آوردن ولی شاه به جای خود جانشینی جهت شرکت در مراسم به قم فرستاد. با توجه به رسوم هر یک از بزرگان شهر هدایایی را به نماینده شاه پیشکش کردند در این بین یکی از بزرگان به نام محمد علی عطار جهت پیشکش حلوایی را به نماینده شاه تقدیم نمود این مقام دولتی که این حلوا را بعد از صرف غذامیل کرده بود گفت :” این چه حلوایی بود که همانند سوهان غذای مرا هضم کرد؟”از آن زمان به بعد نام آن شیرینی از حلوا به سوهان تغییریافت.تا مدتی پخت شیرینی مخصوص بزرگان و اشراف بود. ولی کم کم عمومیت پیدا کرد و در بین مردم هم رواج یافت. از این دوران تا به امروز این شیرینی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و دوست دوست‌داشتنی‌ترین شیرینی‌­های ایران به شمار می رود. به همین دلیل از گذشته هر کس به قم سفر می­‌کند، حتما این شیرینی را به عنوان سوغات با خود به همراه می آورد.

C:\Users\ARAD\Desktop\11.jpg

سوهان عسلی

برای تهیه سوهان عسلی کف یک سینی فلزی را با روغن مایع چرب کنید و کنار بگذارید. ابتدا شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا حرارت ببیند و آب شود. سپس عسل و روغن را اضافه کنید. هر چند ثانیه یک بار این ترکیب را هم بزنید و وقتی که رنگش کاراملی شد خلال مغز بادام را اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا رنگ خلال‌ها طلایی شود. حالا خیلی سریع با یک قاشق غذاخوری مایع دسر سوهان عسلی را روی سینی بریزید. وقتی سوهان خنک شد خیلی راحت از سینی جدا می‌شود. *طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی، سوهان عسلی با فندق و سوهان عسلی با مغز تخمه، خلال پسته و هر نوع آجیل و مغز دیگری هم به همین ترتیب است.

*طرز تهیه سوهان عسلی با گردو هم به همین صورت است. گردوها را ریز خرد کنید.

*علت سفت شدن سوهان عسلی تعلل کردن است. یعنی شما بلافاصله بعد از اینکه سوهان عسلی را از روی حرارت برداشتید باید داغ داغ با قاشق توی سینی بریزید.

C:\Users\ARAD\Desktop\22.jpg

سوهان قم

به غیر از زعفران برای طعم دادن به سوهان قم خود می توانید از ادویه جات دیگری مانند هل و یا آب لیمو یا لیمو عمانی های پرپر شده هم استفاده کنید.

اگر به جای مغز بادام و تزیین خلال پسته از کنجد، استفاده کنید سوهان کنجدی تولید خواهید کرد.

برای اینکه بفهمید چه موقع سوهان آماده است و باید از روی حرارت برداشته شود، کافیست یک قطره آب داخل مایع سوهان بریزید. اگر فورا خودش را بست یعنی کار تمام شده است و محتویات آماده اند.

در هنگامی که مشغول ریختن مایع سوهان روی سینی هستید، بهتر است بقیه محتویات داخل قابلمه را روی شعله پخش کن و حرارت بسیار کم قرار دهید تا در این فاصله زمانی خودش را نبندد.

حتما سوهان عسلی را در یخچال نگهداری کنید. خنکی و خشکی یخچال باعث خواهد شد تا سوهان ها به یکدیگر نچسبند و سفت نشوند.

به طور کلی پخت و آماده سازی سوهان عسلی به هر شکلی که باشد، کار پیچیده ای نیست و با صرف زمان اندکی می توان آنها را آماده کرد. در این میان استفاده از یک آبنبات طبیعی و خوشمزه مهمترین اصلی است که به دست خواهید آورد.

سوهان از هر نوع و با هر طعمی که تهیه شود، یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ایران محسوب می شود که هیچکس با یک بار خوردن و مزه کردن آنها، دل ازشان نخواهد کند.

C:\Users\ARAD\Desktop\33.jpg

تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا