آراد برندینگ

کارآفرینی خود را از امروز شروع کنید

کارآفرینی خود را از امروز شروع کنید

اگر قصد راه اندازی کاری و ایجاد کارآفرینی را دارید بهتر است در ابتدا محصولاتی را که سود بالایی دارند را بشناسید و سپس کار خود را شروع کنید، از آن جایی که شمال کشور مرجع خوبی برای تولید انواع برنج است شما می توانید فعالیت خود را در خصوص انواع آن شروع کنید اما بهتر است بدانید چند نمونه از برنج های پرطرفدار به شرح زیر می باشند.

برنج

از سال های بسیار دور، برنج در کشور کشت و تولید شده است و اولین تولیدکنندگان برنج در شهرهای شمالی کشور در کنار دریای خزر می باشند، به خصوص در استان‌های گیلان و مازندران که بیشترین سطح زیر کشت انواع برنج را دارد و برنج شمال از انواع بسیار مرغوب آن می باشد، که عطر و طعم و کیفیت بسیار بالایی دارد.

با توجه به نوع آب و هوای کشور و چهار فصل بودن آن موجب گسترش کشت و تولید برنج شده است و تنوع آن را نیز زیاد کرده است.

در کشور حدود ۱۸ استان در حال تولید انواع برنج می باشند، که استان های که بیشترین درصد تولید برنج را دارند شامل: گلستان، مازندران و گیلان می‌ باشند، که در این سه استان حدود صد گونه برنج کشت و تولید می‌شود. کشت برنج در شمال در ابتدای سال شروع و در اواخر مرداد تمام می‌شود.

برنج در کشور به سه دسته کلی تقسیم می شود: صدری، بی نام، چمپا می باشد، که برنج صدری دانه بلند و عطر خوبی دارد و برنج بی نام دانه متوسط است و برنج چمپا که دانه کوتاه می باشد.

کارآفرینی خود را از امروز شروع کنید

برنج دانه بلند

بنابراین در‌ بین تمام برنجها می‌ توان دانه بلند بودن را به عنوان ملاک و خصوصیت اصلی‌ در کیفیت و خرید آن دانست به همین خاطر این‌ ویژگی در تمام جنبه های تولید و عرضه برنج دانه بلند تاثیر گذار است دلیل محبوبیت برنج دانه بلند این است که علاوه بر پخت سریع و‌ آسان، ظاهر زیبایی نیز دارد و همواره پای ثابت مجالس و مراسمات می باشد.

در گذشته برنج دانه بلند همواره جز برنج های وارداتی بود که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ شکل ظاهری برترین هایی را نسبت به برنج ایرانی داشت اما در چند دهه گذشته با در نظر‌ گرفتن تمهیدات لازم در خصوص تولید برنج در داخل کشور، انواع مختلفی از برنجهای دانه بلند ایرانی تولید شده است که از لحاظ کیفیت و روش پخت بسیار‌ اعلا و درجه یک‌ می باشد.

کارآفرینی خود را از امروز شروع کنید

برنج ایرانی

قیمت برنج هاشمی درجه خلوص برنج و میزان شکستگی دانه های آن و سایر موارد تعیین کننده قیمت برنج هاشمی و سایر برنجها می باشدکه هر چه برنج ایرانی نوع هاشمی تمیزتر، خالص تر و یکدست تر و همچنین خوش پخت تر باشد قیمت آن بالاتر است و وقتی برنج هاشمی پخت می شود عطر و بوی آن کاملا مشخص بوده و دانه های آن قد می کشد.

طرز پخت برنج هاشمی نیز روی کیفیت آن تاثیر دارد که برخی از مصرف کنندگان به دلیل عدم آشنایی با طرز پخت برنج هاشمی و شفته کردن آن ، از خرید آن ناراضی هستند که این کاملا بر می گردد به عدم پخت صحیح این برنج.

کارآفرینی خود را از امروز شروع کنید

تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا