آراد برندینگ

همه چیز از یک پرتقال شروع شد

همه چیز از یک پرتقال شروع شد

در پی مقاله ای که باید برای دانشگاه نوشته می شد با باغداری آشنا شدم که در حوضه پرتقال بود و باعث شد به مرور با انواع مختلف پرتقال آشنا بشم و سبب تکمیل پروژه دانشگاهی و در انتها خرید و فروش این محصول و کسب درآمد میلیونی شد.

پرتقال تلخ اعلا

یکی از بهترین و خوش طعم ترین مرکبات پرتقال می باشد که در انواع گوناگونی از جمله تلخ، ترش و شیرین وجود دارد و همچنین به صورت پخته نیز آن را مصرف می کنند.

همان طور که همه می دانیم پرتقال تلخ اعلا از آن دسته مرکباتی هستند که طرفداران زیادی داشته و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می باشند که معمولا هنگام سرماخوردگی از آنها به مقدار زیادی مصرف می کنند. از خواص میوه پرتقال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرتقال به دلیل داشتن ویتامین A و همچنین ماده ای به نام کاروتنوئید باعث سلامت کبد می شود

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و هنگام سرماخوردگی می تواند جایگزین خوبی برای آنتی هیستامینها باشد و عوارض خواب آلودگی این دارو را نداشته باشد و همچنین مواد مغذی موجود در پرتقال باعث پاکسازی ریه شده و به بهبود مشکلات ریوی کمک زیادی می کند.

پرتقال سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان می باشد و آب فراوان آن باعث جبران آب از دست رفته هنگام بیماری و سرماخوردگی می شود و همچنین باعث سم زدایی در بدن می شود.

مصرف این میوه در کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که سیستم ایمنی بدن کودکان ضعیف بوده و پرتقال به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان شده و از ابتلا به سرماخوردگی در آنها تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

C:\Users\ARAD\Downloads\mceu_86877034511666104833359 (6).jpg

پرتقال جنگلی

همانطور هم که در مطالب بالا هم ذکر شد پرتقال جنگلی غنی از ویتامین سی است که این ویتامین کمک زیادی به کاهش فشار خون می کند و بخش عظیمی از نیاز روزانه ی بدن به ویتامین را تامین می کند.

افرادی که دارای مشکلات فشار خون هستند در کنار مصرف داروهایی که توسط پزشک برایشان تجویز کرده است بایستی روزانه یک لیوان آب پرتغال یا آب لیمو شیرین مصرف کنند تا به بهبود سلامت قلبشان کمک کند.

حتی افراد سالم که دچار بیماری و مشکلات نیستند ضروری است که به صورت روزانه یا هفتگی حتما از پرتقال استفاده کنند تا هم سیستم ایمنی قوی تری داشته باشند و هم در آینده احتمال ابتلا به فشار خون و بیماری در آنها کمتر شود.

جالب است بدانید که مرکبات برخی از مواد گیاهی و شیمیایی را تولید می کنند که به عنوان یک ماده ی مهم برای کاهش فشار خون می باشد همچنین پرتغال دارای انواع ویتامین و اسید آمینه است که به سلامت بدن کمک بسزایی می کند.

طی تحقیقاتی که خارج از کشور انجام شده است نشان می دهد که افرادی که از سالهای جوانی پرتفال مصرف می کردند بیست سال دیرتر نسبت به افراد عادی دچار فشار خون می شوند.

C:\Users\ARAD\Downloads\mceu_86877034511666104833359 (7).jpg

پرتقال شیرین

از مهم ترین انواع پرتقال شیرین ، پرتقال تامسون شمال و جنوب را می توان نام برد که بسیار طعم شیرین و خوبی را دارند. پرتقالهای مناطق شمالی نسبت به پرتقالهای دیگر ترش تر و از اسیدیدته بیشتری برخوردارند و درخت این میوه به دلیل کم بودن نور آفتاب نمی تواند مواد قندی را ذخیره کند.

تامسون شمال بسیار درشت می باشد و به علت آنکه به گرما حساس می باشد در مناطق جنوبی و آب و هوای آنجا نمی تواند دوام بیاورد.

C:\Users\ARAD\Downloads\mceu_86877034511666104833359 (8).jpg

تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا