آراد برندینگ

با سوهان از یک خانه دار به یک میلیاردر تبدیل شدم

با سوهان از یک خانه دار به یک میلیاردر تبدیل شدم

شاید برایتان جالب باشد که چطور من توانستم به خانمی تبدیل شوم که درآمد میلیاردی دارد، در این رابطه باید بگوییم که به صورت اتفاقی با خواص سوهان آشنا شدم و تصمیم به فعالیت در این حوزه گرفتم و بیشترین تمرکز من بر روی فروش سوهان ساعدی، عسلی و قم بود که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

سوهان ساعدی

تاریخچه سوهان ساعدی به دوران قاجار برمی گردد. اولین بار در دوران قاجار در شهر قم ایران تولید شد. در حقیقت اولین دستور تهیه سوهان متعلق به شخصی به نام ابراهیم شماعی است که دستور العمل خود را به عنوان هدیه به نماینده شاه ارائه داد. یعنی رئیس قبیله قاجار که برای افتتاح یک امامزاده مهم مذهبی در قم آمده بود.

بین سال های 1910-1911 میلادی بود که دولت قصد داشت یکی از بخش های حرم مطهر معصومه (ع) (زیارتگاه مزارع هزاره) را افتتاح کند. شخصیت های برجسته قم مراسم باشکوهی را برگزار کردند و ناصر الدین شاه برای شرکت در این مراسم دعوت شد. ناصرالدین شاه که قصد حضور در مراسم افتتاحیه را داشت. اما بر اساس شرایط آن زمان ، به ویژه مسائل امنیتی ناصرالدین شاه ، جانشین (رئیس قبیله قاجار) خود را برای شرکت در مراسم قم فرستاد. چهره های برجسته شهر معمولاً به آداب و رسوم سنتی پایبند بودند و به شاه هدایایی می دادند. در واقع ، این به معنای احترام گذاشتن در سراسر ایران بود. این هدایا شامل صنایع دستی ، غذاها ، گاو ، گوسفند ، طلا و غیره بود.

در همین حال ، یکی از چهره های برجسته به نام ملاابراهیم شماعی نوعی حلوای شیرین به نماینده شاه پیشنهاد کرد. بعد از صرف ناهار ، نماینده شاه مقداری حلوا خورد. او که از طعم آن متعجب شده بود ، گفت: “سوهان غذای من را هضم کرد همانطور که یک تکه آهن را سایش می دهد”. در نتیجه ، سوهان (راسپ) در واقع با سوهان (شیرینی پزی) همگون است. هجی سوهان در فارسی شبیه rasp (سوهان ناخن) است.

C:\Users\ARAD\Desktop\44.jpg

سوهان عسلی

شما برای یک بار هم به اصفهان سفر کرده باشيد، علاوه بر صنایع دستی مختلف، خوراکی‌های سنتی و خوش طعمی هم خواهید دید. سوهان عسلی يکی از شيرينی‌های خوش طعم است که از چشيدن طعم آن بسيار به وجد خواهيد آمد. این شیرینی با عسل، شکر، زعفران، بادام و مغزهای دیگر درست می‌شود.

به جای خلال بادام می‌توانید از کنجد و پسته و بادام زمینی هم استفاده کنید. بعد از برداشتن سوهان عسلی از روی حرارت می‌توانید مواد را به یکباره روی آلومینیوم فویل پخش کنید و بعد از سرد شدن، سوهان عسلی را تکه تکه کنید یا اینکه قاشق قاشق از سوهان عسلی روی فویل بریزید. سوهان را باید داخل ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید تا چسبنده نشود. مایه سوهان عسلی را نباید زیاد روی حرارت هم بزنید چون باعث شکرک زدن می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید سوهان عسلی به قوام و غلظت لازم رسیده است، مقداری از آن را در آب سرد بریزید اگر به سرعت خودش را جمع کرد و شیشه‌ای شد علامت کافی بودن زمان پخت است.

C:\Users\ARAD\Desktop\55.jpg

سوهان قم

سوهان قم نوعی آبنبات به حساب می آید که به دلیل حجم کم و کوچکی که دارد برای مهمانی ها در ایام مختلفی مانند اعیاد، می تواند گزینه مناسبی محسوب شود. تهیه این آبنبات کار مشکلی نیست.

به این ترتیب که ابتدا کره را روی حرارت آب می کنید و سپس عسل و شکر و آب را به آن اضافه کرده و صبر می کنید تا کاملا حالت روان پیدا کنند. گاهی می توانید آنها را هم بزنید تا ترکیب یکنواخت بشود و البته شربتی تقریبا طلایی رنگ متمایل به قهوه ای و غلیظ به دست بیاید. در این مرحله خلال بادام را اضافه کرده و آنقدر باید این ترکیب هم بخورد تا روغن جدا شده و در این زمان که مایع کاملا طلایی شده است زعفران آب کرده را هم اضافه می کنید. می توانید این مایع را قاشق قاشق روی سینی از قبل چرب شده ریخته و منتظر بمانید تا خود را ببندند.

البته قبل از بستن باید چند خلال از مغز پسته را هم به عنوان تزیین روی سوهان ها قرار دهید. بعد از خنک شدن و بستن سوهان ها می توانید آنها را از سینی به دلیل چرب بودن، به راحتی جدا کنید و در ظرف درب دار در یخچال برای مدت طولانی نگهداری کنید.

C:\Users\ARAD\Desktop\66.jpg

تبلیغات
دکمه بازگشت به بالا