آراد برندینگ

کلم پیچ گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

کلم پیچ گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

کلم پیچ گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

یکی از محبوب ترین صیفی جاتی که در ایران برای تهیه انواع سالاد و ترشی ها کاربرد دارد کلم پیچ می باشد.

این نوع کلم معمولا در اکثر فصول سال به دلیل کاشت گلخانه ای آن وجود دارد. روش کاشت این نوع کلم در گلخانه بسیار آسان می باشد. شما باید درون سینی های مخصوص کاشت بذر، بذر این محصول را پرورش دهید تا نشا بشود. تا زمان جوانه زدن این بذر سینی را در نور مناسب قرار بدهید و هم چنین به آبیاری آن دقت شود.

پس از آن که جوانه ها نسبتاً بزرگ شدند در خاک موردنظر به فاصله دو فوت، نهال های کلم را بکارید. وقتی جوانه ها دو عدد برگ پیدا کنند، برای کاشت در خاک مناسب هستند.

سپس با توجه به شیوه ی کاشت و نگهداری کلم پیچ آن را درون خاک قرار دهید و از ان مراقبت کنید تا به عمل بیاید.

کلم پیچ گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

پرورش کلم پیچ به روش هیدرولیک

تفاوت پرورش کلم پیش به روش هیدرولیک آن است که به جای اینکه در زمین این گیاه کاشته بشود در آب و با استفاده از مواد مغذی اضافه شده به آن رشد می کند. یکی از جذاب ترین مسئله ای که در این نوع کاشت وجود دارد آن است که شما توانایی کنترل شرایط رشد گیاه را دارید.

کلم پیچ به حدود شش تا ده ساعت نور در روز نیاز دارد. نور خورشید همیشه بهترین است، اما اگر این گزینه نباشد، چراغ‌های LED رشد داخلی نیز کار خواهند کرد. از سایر مزایای کلم پیچ هیدرولیک آن است که در تمام طول سال امکان دسترسی به آن وجود دارد.

کلم پیچ گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

ترفند های مهم در کاشت کلم پیچ گلخانه ای

کلم پیچ به سرعت در خاک رشد می کند و به همین دلیل بهتر است آن را در کنار سایر صیفی جات نکارید و توصیه می شود در کنار محصولاتی مانند لوبیا کاشته بشود. همچنین مکان کاشت کلم پیچ را در هر دوره بهتر است تعویض کنید تا عفونت های ناشی از خاک از بین برود.

اگر در گلخانه کلم از سیستم گرمایشی استفاده نمی کنید، نهال های جوان کلم را بپوشانید تا از آسیب در امان بمانند. وقتی دما کمتر از ۲۷ درجه فارنهایت کاهش پیدا می کند، نهال ها با پوشش مناسب محافظت می شوند. بهترین زمان برای تغذیه کلم پیچ در آخر شب یا اوایل صح می باشد زیرا روزنه ها در این ساعت ها باز می باشد.

کلم پیچ گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

5/5 - (1 امتیاز)